Cruises hebben imagoprobleem
Cruises worden door veel Nederlandsers nog gezien als 'saai, oubollig en vooral geschikt voor ouderen', zo blijkt uit een recent onderzoek onder 1000 mensen die nog nooit een cruise hadden geboekt. "Maar de tijd van de 'Love Boat' ligt inmiddels al ver achter ons. Het wordt tijd dat het publiek ziet dat de moderne cruises absoluut niet stroken met het beeld dat veel Nederlanders over de cruise hebben", zeg Peter van Nijnatten van Cruises.nu.
Uit het onderzoek van Cruises.nu roept het woord 'cruise' ook gedachten op aan lang varen, zeeziekte en kleine kamers. De resultaten van het onderzoek maken dan ook duidelijk waarom de Nederlandse cruisemarkt, met ongeveer 65.000 reizigers per jaar, een van de kleinere in Europa is "Mensen lijken alle cruises over een kam te scheren," vervolgt Van Nijnatten. "Kleinere cruises, zoals rijncruises, worden inderdaad relatief vaak door ouderen geboekt. Maar bij langere, internationale cruises is dit echt niet het geval."
Toch zien sommigen ook de positieve kanten van een cruise in en roemen de aanwezigheid van veel activiteiten en de uitgaansmogelijkheden aan boord. Een ander pluspunt is de mogelijkheid om diverse bestemmingen te bezoeken in een relatief korte periode.
Interesse in een cruises zoals een Nijlcruise of toch liever andere manier van vakantievieren? Vertel het ons.