Nederlander zoekt in de winter graag de warmte op
Zekerheid dat de trip naar de winterzon niet in het water valt. Dat is voor veel Nederlanders, die de kou in eigen land willen ontvluchten, dé voorwaarde voor een geslaagde reis. En dus hebben ze de afgelopen maanden online vooral naar bestemmingen als de Canarische Eilanden en Marokko gezocht, zo heeft SEMrush becijferd.
Uit de studie van het online marketing platform blijkt dat Tenerife (foto) de meest gezochte bestemming is op Google tussen november 2018 en februari 2019. Gemiddeld werd in deze periode bijna 55.000 keer per maand gezocht naar de term Tenerife. Op twee komt Gran Canaria met gemiddeld ruim 51.000 zoekopdrachten per maand, gevolgd door Marokko met gemiddeld bijna maandelijkse 50.000 zoekopdrachten.
Opvallend noemt volgens SEMrush de zoektocht naar warme bestemmingen gedurende de wintermaanden. In de maanden november-februari blijft de temperatuur daar vaak tussen de 15 en 20 graden. Verder liggen de drie bestemmingen niet al te ver van Nederland. De gemiddelde duur van een vlucht naar elk van deze vakantiebestemmingen is ongeveer 4 uur.
SEMrush onderzocht de Nederlandse zoekvolumes per maand van de 100 populairste bestemmingen wereldwijd. Voor dit onderzoek werd alleen gekeken naar de zoekresultaten op Google.