Arke heet nu TUI
De afgelopen maanden is binnen reisorganisatie TUI Nederland hard gewerkt om de naamswijziging van Arke naar TUI te realiseren. TUI Nederland zal als rolmodel binnen de internationale TUI Group de introductie van de wereldwijde merkenstrategie leiden. Het is de bedoeling dat de andere, internationale, TUI merken volgen zodat er één krachtig global brand ontstaat. In alle landen is hetzelfde merk dan terug te zien: op vliegtuigen, websites, marketinguitingen, reiswinkels en op de vakantiebestemming.
"We hebben fantastische groeimogelijkheden als we meer samenwerken", vertelt Elie Bruyninckx, CEO TUI Benelux. "Daarom is besloten om na tachtig jaar afscheid te nemen van het merk Arke. Het is een prachtige merk maar de omvang van onze internationale organisatie biedt zoveel kansen, dat hier onze grote kracht schuilt. We bieden een breed scala aan vakanties, waarmee we perfect inspelen op de wensen van onze klanten. En tegen een goede prijs, door een efficiënte samenwerking binnen onze internationale organisatie. We werken toe naar een wereldmerk." Arjan Kers, General Manager TUI Nederland: "TUI blijft zich richten op de Nederlandse klant. Onze klant blijft zich herkennen in de TUI producten, op de site, in de brochures, in de winkels, bij het contactcenter, in de vliegtuigen en op de bestemming. Onze naam verandert, maar als organisatie blijven wij staan voor dezelfde waarden."
Het allereerste vliegtuig met de merknaam TUI op de romp begon afgelopen vrijdag aan haar eerste vlucht, van Amsterdam naar de Dominicaanse Republiek. Alle luchtvaart-gerelateerde producten en -diensten heten vanaf nu TUIfly. Ook het merk Holland International, onderdeel van TUI Nederland, wordt per 1 oktober 2016 geïntegreerd in het TUI merk.