Vakantieplek aanwijzen is nog best moeilijk...
‘Goh, wat was het heerlijk deze zomer op het Gouden Strand van Bulgarije! En ja, ook de kinderen hebben het erg naar hun zin gehad tijdens hun feestvakantie op Kreta! Wat? Of ik die bestemmingen even op de kaart zou kunnen aanwijzen…?’ De kans is aanzienlijk dat je gesprekspartner het antwoord schuldig moet blijven.
Eén op de drie reizigers kan dat namelijk niet, zo wees recent onderzoek van luchtvaartmaatschappij British Airways uit. Van de 2000 ondervraagden wees zo’n 30 procent een heel andere plek aan, soms zelfs op een ander werelddeel.
Ja, naar de zon!
Uit hetzelfde onderzoek kwam naar voren dat voor tweederde van de reizigers (65 procent) de temperatuur de doorslaggevende factor is bij het vinden van een vakantiebestemming. Zo’n 61 procent zegt de keuze te baseren op de aanwezigheid van plaatselijke attracties.
Wat de nabije toekomst betreft, zo voorspelt British Airways op basis van hetzelfde onderzoek, behoren Dubai, Johannesburg, Toronto en Legoland in Billund (Denemarken) in de toekomst tot de hipste vakantiebestemmingen.