Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire klant

0.95 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
kushandje
Aman Ravi via Unsplash

Zo beginnen de meeste emails van alle bedrijven waar ik ooit, of vaker, iets gekocht hebt. En wat ben ik altijd blij met die emails, want de aanbiedingen die erin staan kun je gewoon niet voorbij laten gaan.

Vandaag kreeg ik er maar liefst 6. Ja. 6! Speciaal voor mij waren er nu hotels voor de helft van de prijs. Want, gewaardeerde klant, jij verdient een beloning. Ok. Ik klik gelijk op de website en zoek naar een hotel in een plaats waar ik binnenkort eens naartoe wil. Wow. Als dit al de helft van de prijs is, wat moet de 100 procent-prijs dan wel niet zijn. Voor de aardigheid kijk ik bij een concurrent wat daar de prijs van het hotel is. Oei, deze gewaardeerde klant komt op bijna hetzelfde bedrag uit als de helft van de prijs waarde. Wat mis ik hier? De korting denk ik.

Ik laat het hotel voor wat het is en stort me op de volgende aanbieding. Speciale vliegtarieven. Kijk. Handig de reis naar die plaats waar ik binnenkort naartoe wil. Wat, sterker nog, ik ga gelijk boeken. Dit kan ik niet laten lopen en dat hotel komt dan wel.
Ik zoek, vul data in en krijg een totaal andere prijs dan het lokkertje uit de email.
Dan het lokkertje maar eens bekijken. A, beste klant, u wilt het lokkertje. Prima. Wanneer wilt u? Met hoeveel personen? Hoe lang duurt de reis?
Tien minuten later ben ik voor het bijna driedubbele van de lokprijs, echt waar, in de stad van mijn keuze. Als ik op ‘boek’ klik tenminste. Dat doe ik niet. Ik wil voor die aanbieding gaan, zowel voor de vliegreis als voor het hotel. Maar dat schijnt niet te lukken.

En enthousiast weer door

Op naar de volgende mail met de aanbieding van een restaurant waar ik het voorgerecht en toetje gratis krijg als lieve en zeer gewaardeerde klant (ben er één hele keer geweest en heb bij reservering mijn emailadres opgegeven). Ik probeer een gezellige dag over een week. Oeps. Die dag kan niet. Die tijd ook niet. De aanbieding geldt alleen op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen. Zelf koken dan maar.

Nog 3 mails met aanbiedingen lonken in mijn mailbox. Een andere aanbieding van een luchtvaartmaatschappij met onwaarschijnlijk lage tarieven voor een vlucht naar New York. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik zo’n tarief ooit kan boeken. Vijf minuten proberen bevestigt dat. “Het actietarief is voor deze vlucht niet beschikbaar”, zo springt de afwijzing van mijn scherm. Wanneer het dan wel beschikbaar is meldt de website niet.

Nog 2 te gaan. Een product waarmee ik mijn vlees enorm mals van de barbecue kan halen. Leuk verzonnen, ik eet geen vlees en vind dit niet het jaargetijde voor een barbecue. Maar ooit eens wat besteld en voor altijd een gewaardeerde klant waar je alle aanbiedingen bij over de schutting kunt kieperen.

De laatste moet dan de klapper van vandaag zijn. Dit moet het worden, zeer gewaardeerde, geliefde en trouwe klant. “Bestel nu uw visitekaartjes én krijg  als bonus een handig opbergdoosje cadeau.”

Ik haak af. Ik wil helemaal geen visitekaartjes bestellen. ‘Nu’.

Als bonus krijg je van mij...

Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire bedrijven. Stuur me alsjeblieft in het vervolg alleen nog mailtjes met échte acties, daadwerkelijke kortingen en producten waar ik wel wat aan heb. En weet je dat niet, stuur dan geen mail. Als ik iets wil kom ik vanzelf wel bij jullie terug. Tot die tijd heb ik ook een aanbieding: bij het verwijderen van mijn adres van de mailinglijst krijg je mijn eeuwige dank. En als bonus een kushandje cadeau. Helemaal gratis, in te wisselen op elke dag, elk tijdstip en elk moment. Die kushandjes geef ik niet vaak weg lief best, gewaardeerd en uiterst populair bedrijf. Dus profiteer. Nu!

Reacties  

 
#1 tineke de ruijter 26-01-2019 02:38
Madeleine, wat grappig dat ik je, al struinend op het web, tegen kom. Ben heel benieuwd wat je camper rijles van 2 jaar geleden je gebracht heeft. Rijd je zelf nu regelmatig? Je was heel enthousiast toen je de les achter de rug had. Hoor graag van je, mocht je tijd hebben. Inmiddels hebben we, mijn man en ik, een veelomvattend camperboek op de markt gebracht: " Dus u wilt een camper". Nee geen aanbieding voor de ' zeer gewaardeerde klant ', enkel een melding van onze 'iets uit de hand gelopen hobby'. Hartelijke groet, Tineke de Ruijter.
Citeer | Melden aan beheerder
 
Reactie toevoegen
Reacties zijn van harte welkom. Reclame maken, producten promoten of websites vermelden is niet toegestaan.

Vakantiebeurs 2024: win entreetickets bij Puur op reis

Vakantiebeurs 2024: win entreetickets bij Puur op reis

Vakantiebeurs in de Jaarbeurs Utrecht is dé ultieme manier om in een dag de wereld rond te gaan. Vind de meest bijzondere en mooiste onontdekte bestemmingen van over de hele wereld, ontdek nieuwe culturen, smaken en avonturen en laat je informeren over de nieuwste reistrends. En… doe mee aan onze prijsvraag waarmee je twee entreekaarten kunt winnen zodat je de Vakantiebeurs gratis kunt bezoeken!

Lees verder

Hoe verminder je de winterdip? Lees de tips

Hoe verminder je de winterdip? Lees de tips

Ben je in de winter ook vermoeider en heb je een neerslachtig gevoel? Is 'futloos' met grote letters boven je hoofd geschreven en is dat niet te wijten aan je gezondheid? Dan zou je wel eens last kunnen hebben van de winterblues of winterdip. Veel mensen hebben last van de kou en negatieve gevoelens die de winterdip kunnen versterken.

Lees verder

De beste reistijd voor een rondreis door Australië

De beste reistijd voor een rondreis door Australië

Australië, het land van eindeloze stranden, indrukwekkende steden en een unieke flora en fauna. Een rondreis Australië is een droom voor veel mensen. Het continent is zo groot en gevarieerd dat je er gemakkelijk maanden kunt rondreizen zonder je te vervelen. Van het bruisende Sydney tot de stille outback, van het Great Barrier Reef tot de regenwouden van Queensland. Je kunt er surfen, duiken, hiken en kangoeroes in het wild zien.

Lees verder

Tips voor een lange auto- of vliegreis

Tips voor een lange auto- of vliegreis

De meeste mensen zien op tegen een lange(re) vlieg- of autoreis. Natuurlijk is het vooruitzicht van vakantie heerlijk, maar je wilt zo uitgerust mogelijk aankomen. En zeker als je economy vliegt zijn de stoelen krap, is de zitting dun en kun je amper achterover met de rugleuning. Ook in de auto kunnen stoelen oncomfortabel worden als je er langere tijd in moet zitten. We geven wat tips voor een lange auto- of vliegreis. 

Lees verder

Kerstmarkten in Europa: negen tips

Kerstmarkten in Europa: negen tips

Kerstmarkten. Voor veel mensen betekent dat sfeer en gezelligheid. Stap in de auto, neem de bus of pak de trein naar een van deze kerstmarkten in Europa. Van klein tot groot, van ondergronds tot op het water, kerstmarktliefhebbers kunnen dit jaar hun hart weer ophalen.

Lees verder

5 Mooie plekken waar je het noorderlicht goed kunt zien

5 Mooie plekken waar je het noorderlicht goed kunt zien

Noorderlicht: dit natuurfenomeen met je eigen ogen zien staat bij veel mensen op hun verlanglijstje. Maar waar kun je nu het beste het noorderlicht zien. Wordt het Zweden? Of toch IJsland? We geven je vijf mooie plekken, die overigens ook zonder het noorderlicht zeer de moeite waard zijn

Lees verder