Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire klant

0.95 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
kushandje
Aman Ravi via Unsplash

Zo beginnen de meeste emails van alle bedrijven waar ik ooit, of vaker, iets gekocht hebt. En wat ben ik altijd blij met die emails, want de aanbiedingen die erin staan kun je gewoon niet voorbij laten gaan.

Vandaag kreeg ik er maar liefst 6. Ja. 6! Speciaal voor mij waren er nu hotels voor de helft van de prijs. Want, gewaardeerde klant, jij verdient een beloning. Ok. Ik klik gelijk op de website en zoek naar een hotel in een plaats waar ik binnenkort eens naartoe wil. Wow. Als dit al de helft van de prijs is, wat moet de 100 procent-prijs dan wel niet zijn. Voor de aardigheid kijk ik bij een concurrent wat daar de prijs van het hotel is. Oei, deze gewaardeerde klant komt op bijna hetzelfde bedrag uit als de helft van de prijs waarde. Wat mis ik hier? De korting denk ik.

Ik laat het hotel voor wat het is en stort me op de volgende aanbieding. Speciale vliegtarieven. Kijk. Handig de reis naar die plaats waar ik binnenkort naartoe wil. Wat, sterker nog, ik ga gelijk boeken. Dit kan ik niet laten lopen en dat hotel komt dan wel.
Ik zoek, vul data in en krijg een totaal andere prijs dan het lokkertje uit de email.
Dan het lokkertje maar eens bekijken. A, beste klant, u wilt het lokkertje. Prima. Wanneer wilt u? Met hoeveel personen? Hoe lang duurt de reis?
Tien minuten later ben ik voor het bijna driedubbele van de lokprijs, echt waar, in de stad van mijn keuze. Als ik op ‘boek’ klik tenminste. Dat doe ik niet. Ik wil voor die aanbieding gaan, zowel voor de vliegreis als voor het hotel. Maar dat schijnt niet te lukken.

En enthousiast weer door

Op naar de volgende mail met de aanbieding van een restaurant waar ik het voorgerecht en toetje gratis krijg als lieve en zeer gewaardeerde klant (ben er één hele keer geweest en heb bij reservering mijn emailadres opgegeven). Ik probeer een gezellige dag over een week. Oeps. Die dag kan niet. Die tijd ook niet. De aanbieding geldt alleen op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen. Zelf koken dan maar.

Nog 3 mails met aanbiedingen lonken in mijn mailbox. Een andere aanbieding van een luchtvaartmaatschappij met onwaarschijnlijk lage tarieven voor een vlucht naar New York. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik zo’n tarief ooit kan boeken. Vijf minuten proberen bevestigt dat. “Het actietarief is voor deze vlucht niet beschikbaar”, zo springt de afwijzing van mijn scherm. Wanneer het dan wel beschikbaar is meldt de website niet.

Nog 2 te gaan. Een product waarmee ik mijn vlees enorm mals van de barbecue kan halen. Leuk verzonnen, ik eet geen vlees en vind dit niet het jaargetijde voor een barbecue. Maar ooit eens wat besteld en voor altijd een gewaardeerde klant waar je alle aanbiedingen bij over de schutting kunt kieperen.

De laatste moet dan de klapper van vandaag zijn. Dit moet het worden, zeer gewaardeerde, geliefde en trouwe klant. “Bestel nu uw visitekaartjes én krijg  als bonus een handig opbergdoosje cadeau.”

Ik haak af. Ik wil helemaal geen visitekaartjes bestellen. ‘Nu’.

Als bonus krijg je van mij...

Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire bedrijven. Stuur me alsjeblieft in het vervolg alleen nog mailtjes met échte acties, daadwerkelijke kortingen en producten waar ik wel wat aan heb. En weet je dat niet, stuur dan geen mail. Als ik iets wil kom ik vanzelf wel bij jullie terug. Tot die tijd heb ik ook een aanbieding: bij het verwijderen van mijn adres van de mailinglijst krijg je mijn eeuwige dank. En als bonus een kushandje cadeau. Helemaal gratis, in te wisselen op elke dag, elk tijdstip en elk moment. Die kushandjes geef ik niet vaak weg lief best, gewaardeerd en uiterst populair bedrijf. Dus profiteer. Nu!

Reacties  

 
#1 tineke de ruijter 26-01-2019 02:38
Madeleine, wat grappig dat ik je, al struinend op het web, tegen kom. Ben heel benieuwd wat je camper rijles van 2 jaar geleden je gebracht heeft. Rijd je zelf nu regelmatig? Je was heel enthousiast toen je de les achter de rug had. Hoor graag van je, mocht je tijd hebben. Inmiddels hebben we, mijn man en ik, een veelomvattend camperboek op de markt gebracht: " Dus u wilt een camper". Nee geen aanbieding voor de ' zeer gewaardeerde klant ', enkel een melding van onze 'iets uit de hand gelopen hobby'. Hartelijke groet, Tineke de Ruijter.
Citeer | Melden aan beheerder
 
Reactie toevoegen
Reacties zijn van harte welkom. Reclame maken, producten promoten of websites vermelden is niet toegestaan.

Van PCR tot boosteren: reizen in tijden van corona

Van PCR tot boosteren: reizen in tijden van corona

Corona en coronamaatregelen. Het ene land wil dit, het andere dat. Reizen naar jouw favoriete vakantiebestemming is nog nooit zo lastig geweest, met al die verschillende voorwaarden rond corona. Want er zijn er nogal wat, variërend van PCR tot boosteren en een goed ingevuld gele vaccinatieboekje. Puur op reis komt met een overzicht.

Lees verder

Canada, van alles te doen in elk seizoen

Canada, van alles te doen in elk seizoen

Hou je van de prachtige kleuren van de herfst? Geniet je van ontluikend groen in de lente? Smelt je bij witte landschappen of word je vrolijk van zon en warmte? Wat je voorkeur ook is, Canada heeft het.

Lees verder

Achterhoek: topper in eigen land

Achterhoek: topper in eigen land

Vakantie in eigen land is populair als vanouds, mede door de aanhoudende discussies in het buitenland over coronamaatregelen. Met zo’n 26 miljoen aankomsten van landgenoten in logiesaccommodaties in Nederland bereikt 2021 weer het niveau van 2019, het laatste jaar voor de pandemie, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.

Lees verder

Relaxen in een hotelkamer met eigen bubbelbad

Relaxen in een hotelkamer met eigen bubbelbad

Veel hotels hebben wellnessvoorzieningen zoals een publieke sauna, een whirlpool, bubbelbad of stoombad. Maar hoe lekker is het om je kamer niet uit te hoeven en toch te genieten van een ontspannende privé-wellnesservaring.

Lees verder

Hoe verminder je de winterdip? Lees de tips

Hoe verminder je de winterdip? Lees de tips

Ben jij in de winter ook vermoeider en heb je een neerslachtig gevoel? Is futloos met grote letters boven je hoofd geschreven en is dat niet te wijten aan je gezondheid? Dan zou je wel eens last kunnen hebben van de winterblues of winterdip. En zeker nu in coronatijd hebben nog meer mensen last van negatieve gevoelens die de winterdip versterken.

Lees verder

Een vakantie vol luxe: voor het echte ‘wowgevoel’

Een vakantie vol luxe: voor het echte ‘wowgevoel’

Echt even alles kunnen loslaten, of populairder gezegd, lekker de boel de boel laten. En dan is het natuurlijk extra prettig als jouw vakantieverblijf van alle gemakken is voorzien. Gewoon, relaxen in alle luxe, zoals in het privézwembad in de voortuin. Wow!

Lees verder