Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire klant

0.95 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
kushandje
Aman Ravi via Unsplash

Zo beginnen de meeste emails van alle bedrijven waar ik ooit, of vaker, iets gekocht hebt. En wat ben ik altijd blij met die emails, want de aanbiedingen die erin staan kun je gewoon niet voorbij laten gaan.

Vandaag kreeg ik er maar liefst 6. Ja. 6! Speciaal voor mij waren er nu hotels voor de helft van de prijs. Want, gewaardeerde klant, jij verdient een beloning. Ok. Ik klik gelijk op de website en zoek naar een hotel in een plaats waar ik binnenkort eens naartoe wil. Wow. Als dit al de helft van de prijs is, wat moet de 100 procent-prijs dan wel niet zijn. Voor de aardigheid kijk ik bij een concurrent wat daar de prijs van het hotel is. Oei, deze gewaardeerde klant komt op bijna hetzelfde bedrag uit als de helft van de prijs waarde. Wat mis ik hier? De korting denk ik.

Ik laat het hotel voor wat het is en stort me op de volgende aanbieding. Speciale vliegtarieven. Kijk. Handig de reis naar die plaats waar ik binnenkort naartoe wil. Wat, sterker nog, ik ga gelijk boeken. Dit kan ik niet laten lopen en dat hotel komt dan wel.
Ik zoek, vul data in en krijg een totaal andere prijs dan het lokkertje uit de email.
Dan het lokkertje maar eens bekijken. A, beste klant, u wilt het lokkertje. Prima. Wanneer wilt u? Met hoeveel personen? Hoe lang duurt de reis?
Tien minuten later ben ik voor het bijna driedubbele van de lokprijs, echt waar, in de stad van mijn keuze. Als ik op ‘boek’ klik tenminste. Dat doe ik niet. Ik wil voor die aanbieding gaan, zowel voor de vliegreis als voor het hotel. Maar dat schijnt niet te lukken.

En enthousiast weer door

Op naar de volgende mail met de aanbieding van een restaurant waar ik het voorgerecht en toetje gratis krijg als lieve en zeer gewaardeerde klant (ben er één hele keer geweest en heb bij reservering mijn emailadres opgegeven). Ik probeer een gezellige dag over een week. Oeps. Die dag kan niet. Die tijd ook niet. De aanbieding geldt alleen op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen. Zelf koken dan maar.

Nog 3 mails met aanbiedingen lonken in mijn mailbox. Een andere aanbieding van een luchtvaartmaatschappij met onwaarschijnlijk lage tarieven voor een vlucht naar New York. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik zo’n tarief ooit kan boeken. Vijf minuten proberen bevestigt dat. “Het actietarief is voor deze vlucht niet beschikbaar”, zo springt de afwijzing van mijn scherm. Wanneer het dan wel beschikbaar is meldt de website niet.

Nog 2 te gaan. Een product waarmee ik mijn vlees enorm mals van de barbecue kan halen. Leuk verzonnen, ik eet geen vlees en vind dit niet het jaargetijde voor een barbecue. Maar ooit eens wat besteld en voor altijd een gewaardeerde klant waar je alle aanbiedingen bij over de schutting kunt kieperen.

De laatste moet dan de klapper van vandaag zijn. Dit moet het worden, zeer gewaardeerde, geliefde en trouwe klant. “Bestel nu uw visitekaartjes én krijg  als bonus een handig opbergdoosje cadeau.”

Ik haak af. Ik wil helemaal geen visitekaartjes bestellen. ‘Nu’.

Als bonus krijg je van mij...

Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire bedrijven. Stuur me alsjeblieft in het vervolg alleen nog mailtjes met échte acties, daadwerkelijke kortingen en producten waar ik wel wat aan heb. En weet je dat niet, stuur dan geen mail. Als ik iets wil kom ik vanzelf wel bij jullie terug. Tot die tijd heb ik ook een aanbieding: bij het verwijderen van mijn adres van de mailinglijst krijg je mijn eeuwige dank. En als bonus een kushandje cadeau. Helemaal gratis, in te wisselen op elke dag, elk tijdstip en elk moment. Die kushandjes geef ik niet vaak weg lief best, gewaardeerd en uiterst populair bedrijf. Dus profiteer. Nu!

Reacties  

 
#1 tineke de ruijter 26-01-2019 02:38
Madeleine, wat grappig dat ik je, al struinend op het web, tegen kom. Ben heel benieuwd wat je camper rijles van 2 jaar geleden je gebracht heeft. Rijd je zelf nu regelmatig? Je was heel enthousiast toen je de les achter de rug had. Hoor graag van je, mocht je tijd hebben. Inmiddels hebben we, mijn man en ik, een veelomvattend camperboek op de markt gebracht: " Dus u wilt een camper". Nee geen aanbieding voor de ' zeer gewaardeerde klant ', enkel een melding van onze 'iets uit de hand gelopen hobby'. Hartelijke groet, Tineke de Ruijter.
Citeer
 
Reactie toevoegen

Verrassingen in de Belgische Ardennen

Verrassingen in de Belgische Ardennen

Bij Nederlandse sportliefhebbers staan de Belgische Ardennen jaarlijks op de agenda, met Formule 1-coryfee Max Verstappen op het circuit van Spa-Francorchamps en wielrenner Mathieu van der Poel in de klassieker Luik-Bastenaken-Luik. De streek in het zuidoosten van België bekoort ook Nederlandse vakantiegangers, vooral gezien het grote aantal toeristische verrassingen.

Lees verder

Mondkapjes: welke wel, welke niet?

Mondkapjes: welke wel, welke niet?

Na de persconferentie van dinsdag 13 oktober is het duidelijk: nadat de mondkapjes al verplicht waren in het openbaar vervoer worden ze ook verplicht in winkels en publieke binnenruimtes. Nederland is daarmee niet het enige land, ook in veel andere landen zijn mondkapjes verplicht. Handig en noodzakelijk om er dus voldoende te hebben. Maar welke mondkapjes moet je nu gebruiken? Zijn ze allemaal even goed? En klopt de naam ‘mond’kapjes wel?

Lees verder

Tips voor het meenemen van je smartphone op reis

Tips voor het meenemen van je smartphone op reis

Uiteraard neem je je smartphone mee op reis, want wat moet je doen zonder mobiel? Je wilt immers in contact blijven met iedereen en de smartphone gebruik je vaak ook als camera. Het is wijs om vooraf bepaalde apps te downloaden.

Lees verder

Handige dingen voor op reis

Handige dingen voor op reis

Reizen is voorbereiden, het is veel meer dan het inpakken van een koffer of rugzak. Want… wat neem je precies mee? Paspoort, geld en kleding zijn wel de bekendste zaken; er zijn echter ook handige accessoires die jouw trip veel aangenamer kunnen maken. We geven wat tips en suggesties.

Lees verder

Blijf de hitte de baas: handige tips

Blijf de hitte de baas: handige tips

Tropisch warm in Nederland? Jazeker, het komt eigenlijk best vaak voor. Vorig jaar hadden we een tropische periode Ook komende week stijgen de temperaturen tot boven de 30 graden en is het hitteplan van RIVM actief. We weten allemaal dat we moeten zorgen voor afkoeling, zowel voor onszelf als voor onze huisdieren. Veel drinken is tip nummer 1. Maar wat kun je, zeker in deze coronatijd, nog meer doen?

Lees verder

Vertrouw je op een goed schoongemaakte hotelkamer?

Vertrouw je op een goed schoongemaakte hotelkamer?

Juist in deze corona-tijd is het heel belangrijk dat (hotel)kamers goed worden schoongemaakt en gedesinfecteerd. Veel hotels en accommodaties zorgen daar goed voor, maar er zijn er ook die nogal wat steken laten vallen, zo blijkt uit recent onderzoek van Inside Edition.

Lees verder