Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire klant

0.95 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
kushandje
Aman Ravi via Unsplash

Zo beginnen de meeste emails van alle bedrijven waar ik ooit, of vaker, iets gekocht hebt. En wat ben ik altijd blij met die emails, want de aanbiedingen die erin staan kun je gewoon niet voorbij laten gaan.

Vandaag kreeg ik er maar liefst 6. Ja. 6! Speciaal voor mij waren er nu hotels voor de helft van de prijs. Want, gewaardeerde klant, jij verdient een beloning. Ok. Ik klik gelijk op de website en zoek naar een hotel in een plaats waar ik binnenkort eens naartoe wil. Wow. Als dit al de helft van de prijs is, wat moet de 100 procent-prijs dan wel niet zijn. Voor de aardigheid kijk ik bij een concurrent wat daar de prijs van het hotel is. Oei, deze gewaardeerde klant komt op bijna hetzelfde bedrag uit als de helft van de prijs waarde. Wat mis ik hier? De korting denk ik.

Ik laat het hotel voor wat het is en stort me op de volgende aanbieding. Speciale vliegtarieven. Kijk. Handig de reis naar die plaats waar ik binnenkort naartoe wil. Wat, sterker nog, ik ga gelijk boeken. Dit kan ik niet laten lopen en dat hotel komt dan wel.
Ik zoek, vul data in en krijg een totaal andere prijs dan het lokkertje uit de email.
Dan het lokkertje maar eens bekijken. A, beste klant, u wilt het lokkertje. Prima. Wanneer wilt u? Met hoeveel personen? Hoe lang duurt de reis?
Tien minuten later ben ik voor het bijna driedubbele van de lokprijs, echt waar, in de stad van mijn keuze. Als ik op ‘boek’ klik tenminste. Dat doe ik niet. Ik wil voor die aanbieding gaan, zowel voor de vliegreis als voor het hotel. Maar dat schijnt niet te lukken.

En enthousiast weer door

Op naar de volgende mail met de aanbieding van een restaurant waar ik het voorgerecht en toetje gratis krijg als lieve en zeer gewaardeerde klant (ben er één hele keer geweest en heb bij reservering mijn emailadres opgegeven). Ik probeer een gezellige dag over een week. Oeps. Die dag kan niet. Die tijd ook niet. De aanbieding geldt alleen op bepaalde dagen en bepaalde tijdstippen. Zelf koken dan maar.

Nog 3 mails met aanbiedingen lonken in mijn mailbox. Een andere aanbieding van een luchtvaartmaatschappij met onwaarschijnlijk lage tarieven voor een vlucht naar New York. Het is ook onwaarschijnlijk dat ik zo’n tarief ooit kan boeken. Vijf minuten proberen bevestigt dat. “Het actietarief is voor deze vlucht niet beschikbaar”, zo springt de afwijzing van mijn scherm. Wanneer het dan wel beschikbaar is meldt de website niet.

Nog 2 te gaan. Een product waarmee ik mijn vlees enorm mals van de barbecue kan halen. Leuk verzonnen, ik eet geen vlees en vind dit niet het jaargetijde voor een barbecue. Maar ooit eens wat besteld en voor altijd een gewaardeerde klant waar je alle aanbiedingen bij over de schutting kunt kieperen.

De laatste moet dan de klapper van vandaag zijn. Dit moet het worden, zeer gewaardeerde, geliefde en trouwe klant. “Bestel nu uw visitekaartjes én krijg  als bonus een handig opbergdoosje cadeau.”

Ik haak af. Ik wil helemaal geen visitekaartjes bestellen. ‘Nu’.

Als bonus krijg je van mij...

Lieve, beste, gewaardeerde en uiterst populaire bedrijven. Stuur me alsjeblieft in het vervolg alleen nog mailtjes met échte acties, daadwerkelijke kortingen en producten waar ik wel wat aan heb. En weet je dat niet, stuur dan geen mail. Als ik iets wil kom ik vanzelf wel bij jullie terug. Tot die tijd heb ik ook een aanbieding: bij het verwijderen van mijn adres van de mailinglijst krijg je mijn eeuwige dank. En als bonus een kushandje cadeau. Helemaal gratis, in te wisselen op elke dag, elk tijdstip en elk moment. Die kushandjes geef ik niet vaak weg lief best, gewaardeerd en uiterst populair bedrijf. Dus profiteer. Nu!

Reacties  

 
#1 tineke de ruijter 26-01-2019 02:38
Madeleine, wat grappig dat ik je, al struinend op het web, tegen kom. Ben heel benieuwd wat je camper rijles van 2 jaar geleden je gebracht heeft. Rijd je zelf nu regelmatig? Je was heel enthousiast toen je de les achter de rug had. Hoor graag van je, mocht je tijd hebben. Inmiddels hebben we, mijn man en ik, een veelomvattend camperboek op de markt gebracht: " Dus u wilt een camper". Nee geen aanbieding voor de ' zeer gewaardeerde klant ', enkel een melding van onze 'iets uit de hand gelopen hobby'. Hartelijke groet, Tineke de Ruijter.
Citeer | Melden aan beheerder
 
Reactie toevoegen
Reacties zijn van harte welkom. Reclame maken, producten promoten of websites vermelden is niet toegestaan.

Wellness en luxe, ook voor een nachtje weg

Wellness en luxe, ook voor een nachtje weg

Voor veel mensen is een hotelkamer vooral om in te slapen. Zeker bij een stedentrip of weekendje weg is de overnachting vaak ondergeschikt aan de bestemming. Maar een fijn hotel, luxe kamer en een heerlijk bed dragen zeker bij aan het plezier van het nachtje of weekendje weg. En dat hoeft echt niet duur te zijn.

Lees verder

Win kaarten voor de Vakantiebeurs in 2023

Win kaarten voor de Vakantiebeurs in 2023

De Jaarbeurs in Utrecht is van 12 tot en met 15 januari 2023 weer het toneel van de Vakantiebeurs. De echte reisliefhebber heeft die data uiteraard al in zijn of haar agenda staan, want voor het eerst sinds 2020 is er weer sprake van een fysiek evenement. In 2021 en 2022 ging de Vakantiebeurs vanwege corona niet door of was er sprake van een online editie.

Lees verder

Win een boek over blijvend geluk

Win een boek over blijvend geluk

Geluk... wat 'Hygge' is voor Denemarken en 'Ikigai' voor Japan, is 'Haengbog' voor Zuid-Korea. En the Korean Wave zal waarschijnlijk niet veel mensen ontgaan zijn; van literatuur, films en keramiek tot restaurantjes en K-pop. Zuid-Korea is het land waar de mensen samen eten, familie belangrijk is, de natuur wordt omarmd en schoonheid een groot goed is.

Lees verder

Kerstmarkten in Europa: zeven tips

Kerstmarkten in Europa: zeven tips
Kerstmarkten. Voor veel mensen betekent dat sfeer en gezelligheid. Stap in de auto, neem de bus of pak de trein naar een van deze kerstmarkten in Europa. Van klein tot groot, van ondergronds tot op het water, kerstmarktliefhebbers kunnen dit jaar hun hart weer ophalen.

Lees verder

De vele voordelen van een vakantiehuis

De vele voordelen van een vakantiehuis

Nederlanders gaan steeds vaker op vakantie in eigen land of in een van onze buurlanden. Dichtbij en duurzaam zijn hierbij de sleutelwoorden, al spelen ook luxe en ligging duidelijk mee. Daarbij kiezen steeds meer mensen voor het gemak van een vakantiehuis op een vakantiepark.

Lees verder

Welke fietsendrager heb je nodig op vakantie?

Welke fietsendrager heb je nodig op vakantie?

Wil je graag je eigen fiets meenemen op vakantie met de auto? Dan kun je het beste een fietsendrager aanschaffen en monteren. Met een fietsendrager kun je namelijk alle kanten op. Zeker als je veel met de auto onderweg bent voor langere tijd of voor een vakantie, is een fietsdrager de ideale manier om je fiets mee te nemen. Toch is niet iedere fietsendrager geschikt voor elke fiets of elke auto. Daarom in dit artikel tips om de juiste fietsendrager te kiezen.

Lees verder