Camping moet vooral op een mooie plek liggen
Nederlandse kampeerders letten geducht op kortingen en aanbiedingen, maar de locatie van de bestemming is uiteindelijk voor een op de drie campinggasten doorslaggevend. Slechts een op de vijf laat zich daadwerkelijk leiden door de prijs, blijkt uit het Nationale Campingonderzoek 2014 van Vacanselect. Voor het onderzoek werden 511 campinggasten gevraagd naar hun vakantiegewoonten.
Frankrijk blijft de populairste bestemming om naartoe te gaan met tent, caravan of camper. Ruim twee derde van de ondervraagden (68 procent) koos voor het onder Nederlanders bijzonder populaire vakantieland. De campings in Italië (34 procent) en Spanje (30 procent) winnen echter aan populariteit.
Met de kinderen
Kinderen blijven nog steeds de belangrijkste reden om voor de camping (68 procent) te kiezen. Ook de kosten (47%) en de gezelligheid (46%) zijn voor veel mensen een reden om de vakantie op de camping door te brengen. Daarnaast vindt de Nederlander het aangenaam om buiten in de natuur te zijn (42%) en om te genieten van de vrijheid (48%).