Trots op Werelderfgoed
Op vrijdag 20 juni en op zaterdag 21 juni verschijnt de pop-up store van de campagne ‘Ik ben trots op mijn Werelderfgoed’ op twee nieuwe plaatsen in Noord-Holland. Vrijdag vaart het campagneteam mee op de Teso boot van Den Helder naar Texel. Op zaterdag is de locatie Museum Geelvinck Hinlopen in Amsterdam, waar ook gedeputeerde Elvira Sweet aanwezig is om de speciale Werelderfgoedspeldjes uit te reiken aan bezoekers die het Werelderfgoed een warm hart toedragen.
Naast het uitdelen van de speldjes vertellen vier acteurs die het verhaal van de Waddenzee en Texel. In de speciale pop-up stores vertelden twee acteurs, in de gedaante van de gebroeders Dirck en Hendrick van Oss, in verschillende scenes de geschiedenis van de werelderfgoederen en hun onderlinge relatie met elkaar. Op deze manier wil de Provincie Noord-Holland het unieke aanbod van het UNESCO werelderfgoed in de provincie onder de aandacht brengen.Er worden tijdens de campagne ook nog eens 6.200 prijzen weggegeven, waaronder twee vakanties van Landal GreenParks voor zes personen en een diner in sterrenrestaurant op Texel.
De aftrap voor de campagne kende afgelopen weekend een vliegende start tijdens het Werelderfgoedweekend. Veel mensen werden verrast op het centraal station in Amsterdam of tijdens Kaeskoppenstad in Alkmaar. Ruim tweeduizend bezoekers ontvingen het speciale Werelderfgoedspeldje en werden daarmee ambassadeur voor de Noord-Hollandse werelderfgoederen. De kersverse ambassadeurs reageerden enthousiast op de actie. Niet alleen waren zij bekend met de werelderfgoederen van Noord-Holland, zij gaven ook aan het speldje met trots te zullen dragen.