Kaas en brood het meest gemist op vakantie
Supermarktketen Albert Heijn opende in juli dit jaar een ‘Pick Up Point' op Schiphol. Met deze service kunnen reizigers online boodschappen bestellen en ophalen voor ze naar huis gaan. Handig is ook dat de boodschappen bij het ophalen door een medewerker in de auto gezet worden. Uit onderzoek van het 'Pick Up Point' onder ruim 1000 reizigers die een bestelling plaatsten blijkt dat Nederlanders brood en kaas het meest gemist hebben op vakantie.
Aan de reizigers die net terug kwamen van een vliegvakantie werd ook gevraagd waar ze in het vliegtuig onderweg naar huis aan dachten. Verrassend genoeg was dat niet aan de pas genoten vakantie, maar aan de klusjes die ze thuis moeten gaan doen. Voor 43 procent is de koffer uitpakken het eerste klusje. 26 procent van de thuiskomers gaat eerst de post openmaken en al de oude kranten en reclamefolders opruimen.
Top 5 meest bestelde boodschappen na de vakantie
- Brood (75 procent)
- Groenten (65 procent)
- Fruit (63 procent)
- Kaas (59 procent)
- Vleeswaren (57 procent)
Het Pick Up Point is geopend van maandag tot en met zaterdag van 06.30 uur 's ochtends tot 00.00 ’s avonds.
Wat mis jij het meest in de vakantie?