Corendon stapt over op tablets aan boord
Vanaf volgende week voert luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines tablets aan boord voor haar bemanningsleden, zowel pursers als stewardessen. Het doel is om met de laatste stand der techniek de service en verkopen aan boord te verbeteren. Door een snellere service, besparing van papier en verlaging van reactietijden op klantvragen verwacht Corendon Dutch Airlines een substantiële bijdrage te leveren aan een nog hogere klant tevredenheid en een vermindering van overtollige voorraden aan boord.
De Corendon Crew kan straks de passagier beter informeren, passagierslijsten bijhouden en specifieke wensen optekenen. De verkoop aan boord is overzichtelijker gemaakt, waarbij de passagier eenvoudiger kan afrekenen.
Met de MI Airline applicatie, genoemd “Connected Crew” is het mogelijk om in één oogopslag, op 9.000 meter hoogte, alle benodigde informatie over de vlucht te raadplegen. De voordelen zijn groot: kosten besparen op onnodig meegenomen catering, efficiënter voorraad beheer, aantal transacties en contacten met de klant verhogen.
De komst van tablets aan boord voor Crew van vliegtuigen is niet te stuiten. Het zal niet lang meer duren voordat de wetgever het gebruik van dit soort apparatuur gedurende de gehele vlucht toestaat en dat een passagier met gebruik van eigen apparaat kan communiceren met de Crew en zo haar drankje kan bestellen.