Groen imago bungalowpark leeft nog niet
Green Key staat garant voor de vrijwillige inzet van de ondernemer om meer aan het milieu te doen dan de wet- en regelgeving van hem verlangt. De Green Key is een middel om het duurzame imago van de onderneming naar gasten, overheden en zakenrelaties te communiceren.
63 procent van de onderzochte parken geeft aan dat groen 'nog niet leeft bij de gasten'. Bij 38 procent wordt hier soms naar gevraagd.
Verantwoord eten en bewegen
Bij de bungalowparken is voor 63 procent gezondheid, in de vorm van verantwoord bewegen, wel een belangrijk thema. Voor kinderen zijn er altijd animatieprogramma’s waar bewegen automatisch een onderdeel van uitmaakt. Ruim de helft van de parken organiseert ook voor volwassenen sportieve activiteiten om beweging te stimuleren, zoals fiets- en wandeltochten, golfevenementen en fit & fun arrangementen.
Gezonde voeding is dan weer een minder belangrijk onderwerp. Slechts bij 38 procent van de parken wordt hier in de eigen restaurants en supermarkten op ingespeeld. De parken merken wel dat het thema 'Gezondheid' voor gasten een belangrijkere rol gaat spelen. Toch is het nog niet bepalend bij de keuze van een bungalowpark.
Wel in hotels
Verrassend genoeg speelt in de hotelbranche het Green Key certificaat juist wel een belangrijke rol. De helft is al gecertificeerd en 33 procent is hiermee bezig. Voor de helft van de bezoekers is het imago van groen ondernemen medebepalend bij de keuze van het hotel.
Let jij op een Green Key certificaat bij het boeken van een bungalow of hotel?