New York: focus op 5 wijken en jonge reizigers
De focus van New York ligt in 2013 op jongeren, én alle vijf de wijken van de stad. Burgemeester Michael R. Bloomberg heeft een nieuw plan om het allereerste licentiemodel voor particuliere hostels te creëren. NYC & Company speelt hier op in met het NYC<30 initiatief. De doelgroep is reizigers tussen de 18 en 29 jaar die bij deze nieuwe manier van overnachten een kamer delen met andere toeristen. Ook het ‘onbekende NYC’ heeft prioriteit in 2013 met als focus alle vijf wijken onder de aandacht van de reizigers brengen, bijvoorbeeld de Jackson Heights in Queens, Washington Heights, Brooklyn en Snug Harbor.
Boek nu heel voordelig je hotel in New York met Booking.com!
Focus in 2013 en ambitie voor 2015
Een terugblik op het toeristisch jaar 2012 en de vooruitblik naar de belangrijkste nieuwe initiatieven voor 2013 voor de stad New York, waaronder de focus op alle wijken, waren de onderwerpen van de onlangs gehouden jaarlijkse bijeenkomst van NYC & Company. Samen met meer dan 2000 toeristische partners werden de plannen voor de komende jaren besproken. “New York City verwelkomde vorig jaar maar liefst 52 miljoen bezoekers, een stijging van bijna 19% sinds 2006. Een recordaantal van 11 miljoen waren internationale bezoekers, een stijging van 50% sinds 2006. Vandaag de dag is het totale aandeel ‘overseas visitors’ gestegen tot 33%”, aldus Burgemeester Michael R. Bloomberg.
Op de bijeenkomst bleek ook dat samensmelting van NYC Marketing en NYC Big Events naar NYC & Company en de gerichte toeristische campagnes de stad geen windeieren heeft gelegd. Het toerisme groeide en ook de werkgelegenheid binnen de hospitality en leisure sector stijgt gestaag; van 285.000 banen in 2006 tot 356.000 banen in 2012. Het doel voor 2015 is in ieder geval ambitieus: het halen van 55 miljoen bezoekers en $70 miljard aan economische impact.