Holland America Line schenkt 25.601 euro aan KWF
Meer dan 24.000 gasten van de Holland America Line hebben vorig jaar deelgenomen aan ‘On Deck for a Cause’, een wandeling over 5 kilometer aan dek van een cruiseschip. Ze liepen op deze manier geld bijeen voor onderzoek naar kanker. Nico Bleichrodt (managing director sales & marketing - North & Central Europe bij Holland America Line) verraste deze week Jan Willem Förch (r.), manager werving bij KWF Kankerbestrijding, met een cheque van 25.601 euro.
,,We zijn bijzonder trots op de samenwerking met Holland America Line en de prachtige donatie van dit jaar. Dankzij donaties zoals deze kunnen onderzoekers en medici steeds meer vorderingen maken om kanker te verslaan,” aldus Förch. ,,Ons ideaal is dat niemand meer sterft aan kanker. Ons doel: minder mensen met kanker, meer mensen die genezen en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. Om dit te bereiken hebben wij de hulp nodig van bedrijven zoals Holland America Line.”
Wereldwijde actie
Het ‘On Deck for a Cause’-wandelevenement nodigt gasten uit om deel te nemen aan een niet-competitieve sponsorloop. Aan boord van alle veertien schepen van Holland America Line wordt gedurende elke cruise zo’n loop gehouden. De opbrengst gaat naar zes wereldwijde kankerorganisaties. KWF is de partner van Holland America Line in Nederland. Sinds het begin van ‘On Deck for a Cause’ in 2006 hebben meer dan 316.000 gasten de vijf kilometer gelopen, wat een totaalbedrag van 4,5 miljoen dollar heeft opgebracht voor de wereldwijde ondersteuning van onderzoek naar kanker.