Wens van hotelgasten: stille hotelkamers
Flinterdunne muren, dichtslaande deuren, geluidenvan buiten, kamers naast een lift of trappenhuis... geluidsoverlast is een van de grootste klachten van hotel- en conferentiegasten. De woorden ‘herrie’ en ‘lawaai’ komen veel terug in de reviews van hotels die, mede daardoor, matig of slecht beoordeeld worden. Nu is er een keurmerk waarbij je als reiziger verzekerd bent van een rustige nacht.
Door het Quiet Room® keurmerk kun je een hotel uitkiezen met stille kamers. Voordeel voor de hotels is dat ze een hogere ranking kunnen krijgen in Social Media, op Tripadvisor en in andere zoekmachines voor hotelkamers.
Zo werkt het
Het Kenniscentrum Geluidsisolatie doet een geluidsmeting (inventariserend onderzoek) met een apparaatje. Aan de hand van geluidsfrequenties wordt vastgesteld of de hotelkamers en/of conferentieruimtes voldoen aan de normen van het Quiet Room®concept.
Al naar gelang de mate van geluidsisolatie worden de kamers ingedeeld in klasse I, II of III van het Quiet Room® concept. Het hotel ontvangt dan het bijbehorende 'Quiet Rooms Available' schild.
In Nederland voeren binnenkort 36 hotels en drie hotelketens het keurmerk. Ook hotels uit Zwitserland, Frankrijk en Duitsland hebben al bij het kenniscentrum latenb weten interesse in het keurmerk te hebben.