Malaysia Airlines blundert weer met campagne
De pr-afdeling van Malaysia Airlines heeft een ongelukkige hand als het gaat om twitteren. De luchtvaartmaatschappij stuurde deze week een tweet, die sommige ontvangers herinnerde aan de jongste vliegtuigrampen van het bedrijf. De afdeling bood snel excuses aan. Het is de tweede keer binnen een paar maanden dat de pr-afdeling in de fout gaat.
'Wil je ergens naartoe, maar weet je niet waarheen?', twitterde @MAS ter promotie van een actie rond het eind van 2014. Als hashtag werd #keepflying toegevoegd. Op internet werd direct een verband gelegd met de verdwenen vlucht MH370 van de maatschappij. MH370 verdween in maart tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking met 239 mensen aan boord. Tot op de dag van vandaag is niet duidelijk wat er is gebeurd.
In september beging Malaysia Airlines ook een blunder met een reclame-uiting. Reizigers werd gevraagd na te denken over hun bucketlist, oftewel wat ze nog wilden doen voor hun dood. Ook toen moesten mensen meteen aan de rampvluchten van MH370 en MH17 denken.