Cultuur, muziek en gastronomie in Lifestyle Servië
Het Nationaal Bureau voor Toerisme van Servië komt met een nieuwe promotiecampagne voor 2014 ‘Lifestyle Serbia’. Met deze campagne wil het land de hedendaagse cultuur, de muziek, de festivals, de gastronomie, het nachtleven en de mogelijkheden voor actieve en avontuurlijke vakanties onder de aandacht brengen. Servië mikt hierbij vooral op jongeren.
Servië trekt al behoorlijk wat jonge bezoekers. Onder Nederlandse jongeren zijn vooral de hoofdstad Belgrado en het jaarlijkse EXIT Festival populair. Daarnaast vinden avontuurlijk ingestelde reizigers en backpackers steeds vaker hun weg naar dit Balkanland. Wie Servië bezoekt is zeker ook onder de indruk van de gastvrijheid van de lokale bevolking.
De nieuwe campagne moet vooral meer jongeren naar Servië trekken om aktief deel te laten nemen aan talrijke activiteiten en kennis te laten maken met de lifestyle van het land. De inzet van social media is daarbij onontbeerlijk.Ook is er een nieuwe website: lifestyle.serbia.travel. Daarnaast zijn er verschillende videoclips beschikbaar via het Youtube kanaal van het Nationaal Bureau voor Toerisme van Servië:
Servië is uiteraard ook aanwezig op de Vakantiebeurs: hal 10, standnummer B052.