KLM hoogvlieger met social media helpdesk

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

KLM
KLM
Van alle luchtvaartmaatschappijen blijkt KLM de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek van Social Bakers. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij beantwoordt 97 procent van de vragen die het ontvangt op Facebook dus binnen 45 minuten. Nummer 2 is Alitalia met een gemiddelde van 208 minuten reactietijd. Wil je via Facebook iets weten van Air France die op nummer 3 staat dan heb je nog meer geduld nodig: 345 minuten, ofwel een kleine 6 uur.

 

Volgens Emerce online business, media en marketing is de focus op social media bij KLM is uit nood geboren toen in 2010 een aswolk de atmosfeer in trok vanwege een ploffende vulkaan op IJsland en Twitter en Facebook nog de enige functionele communicatiemiddelen met de buitenwereld bleken. Het succes leidde tot veel investeringen in social media voor klantcontact. Met als gevolg meer klantentrouw en verkopen. Op dit moment bemannen verspreid over de wereld 3 teams van in totaal zo’n 70 man de sociale kanalen.
KLM wijst de reizigers tijdens alle vluchten op de social mediakanalen en streeft ernaar om alle vragen binnen 1 uur te beantwoorden en problemen binnen 24 uur op te lossen. Het doel is nog om op termijn die tijden te halveren.

Boeken bij deze snelle luchtvaartmaatschappij? Bestel hier je tickets!

 

Tips voor het meenemen van je smartphone op reis

Tips voor het meenemen van je smartphone op reis

Uiteraard neem je je smartphone mee op reis en die heb je natuurlijk in een telefoonhoesje. Want wat moet je doen zonder mobiel? Je wilt immers in contact blijven met iedereen en de smartphone gebruik je vaak ook als camera. Het is wijs om vooraf bepaalde apps te downloaden.

Lees verder

Handige dingen voor op reis

Handige dingen voor op reis

Reizen is voorbereiden, het is veel meer dan het inpakken van een koffer of rugzak. Want… wat neem je precies mee? Paspoort, geld en kleding zijn wel de bekendste zaken; er zijn echter ook handige accessoires die jouw trip veel aangenamer kunnen maken. We geven wat tips en suggesties.

Lees verder

Blijf de hitte de baas: handige tips

Blijf de hitte de baas: handige tips

Tropisch warm in Nederland? Jazeker, het komt eigenlijk best vaak voor. Vorig jaar hadden we een tropische periode Ook komende week stijgen de temperaturen tot boven de 30 graden en is het hitteplan van RIVM actief. We weten allemaal dat we moeten zorgen voor afkoeling, zowel voor onszelf als voor onze huisdieren. Veel drinken is tip nummer 1. Maar wat kun je, zeker in deze coronatijd, nog meer doen?

Lees verder

Vertrouw je op een goed schoongemaakte hotelkamer?

Vertrouw je op een goed schoongemaakte hotelkamer?

Juist in deze corona-tijd is het heel belangrijk dat (hotel)kamers goed worden schoongemaakt en gedesinfecteerd. Veel hotels en accommodaties zorgen daar goed voor, maar er zijn er ook die nogal wat steken laten vallen, zo blijkt uit recent onderzoek van Inside Edition.

Lees verder

Kroatië: veilige vaarvakanties naar de mooiste plekjes

Kroatië: veilige vaarvakanties naar de mooiste plekjes

De grenzen van Kroatië zijn weer geopend. Het land heeft sinds de corona-uitbraak maar weinig besmettingen: op 1 juli 2020 staat de teller op net iets meer dan 2800 gevallen. Niets staat een heerlijke vakantie in Kroatië dan ook in de weg. En zeker niet als je dat doet op een schip of boot.

Lees verder

Autoverzekeringen en reizen: waar moet je op letten?

Autoverzekeringen en reizen: waar moet je op letten?

Door de coronacrisis kiezen veel meer mensen voor een autovakantie. Op deze manier ben je immers niet afhankelijk van vliegmaatschappijen en het openbaar vervoer en kan je gaan en staan waar je wil. Toch zijn er wel enkele dingen waar je op moet letten als je dit jaar ervoor kiest om met de auto op vakantie te gaan. Ben je bijvoorbeeld wel goed verzekerd? Wat te doen bij pech in het buitenland? En wat moet je checken voor je vertrekt?

Lees verder