ClooneyMoon of HoneyCloon doet Venetië goed
De bruiloft van George Clooney en Amal Alamuddin in Venetië betekent wellicht een stevige impuls voor de lokale hotels. Hotels.com signaleert de afgelopen dagen een sterke stijging van het aantal zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in Venetië, een effect dat wordt omschreven als HoneyCloon of ClooneyMoon. Onder Nederlandse reizigers is er sprake van een groei van liefst 125 procent ten opzichte van vorig jaar.
{youtube}ZNBIRwvhiRE{/youtube}
Dat George Clooney en Amal Alamuddin ook bij onze oosterburen enorm populair zijn, blijkt uit het feit dat het ‘HoneyCloon’-effect het sterkst is in Duitsland. Hier nam het aantal zoekopdrachten op Hotels.com met 149 procent toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
De top 12 volgens Hotels.com:
Land | Toename in procenten |
Duitsland | 149 |
Nederland | 125 |
Verenigd Koninkrijk | 106 |
Ierland | 89 |
Noorwegen | 80 |
Frankrijk | 71 |
Spanje | 70 |
Finland | 59 |
Zweden | 43 |
Rusland | 31 |
Denemarken | 22 |
Italië | 10 |