BakfietsHet Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) startte in maart 2010 een vernieuwde stedencampagne. Met deze campagne worden tien Nederlandse steden in negen Europese landen gepromoot met als doel om het bezoek aan die steden te stimuleren. Het resultaat is positief: in 2011 kwamen er zo’n 275.000 extra buitenlandse bezoekers naar Nederland.
Conrad van Tiggelen, directeur Marketing NBTC: “De steden vormen een belangrijke trekker voor bezoek aan Nederland. Per jaar komen er zo’n 2,2 miljoen buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedentrip. Het is een interessante groep omdat mensen die een stedentrip maken veel uitgeven. Als gevolg van onze Citybreak-campagne zo’n 275.000 extra bezoekers naar Nederland zijn gekomen die hier zo’n 120 miljoen euro hebben besteed. Deze campagne levert dus een aanzienlijke bijdrage voor de BV Nederland en de gastvrijheidssector”, aldus Van Tiggelen.
Nederlandse manier van leven Natuurlijk gaat de toerist bij een stedenbezoek naar de bekende highlights van de stad. Van Tiggelen: "Maar de bezoeker wordt vooral getriggerd door de typisch Nederlandse sfeer in de steden. Die sfeer wil hij beleven en ervaren. Daar richten wij ons op in deze campagne en dat blijkt succesvol.”
In de campagne staan negen herkenbare beelden centraal en neemt de kleur oranje een prominente plaats in, gecombineerd met bekende Nederlandse iconen zoals de tulp, fiets of klomp. Deze iconen worden in een eigentijds en modern jasje gestoken en benadrukken zo de unieke en veelzijdige kanten van Nederland. De campagne wordt gevoerd in het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Noorwegen en Denemarken. De deelnemende steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Arnhem, Apeldoorn, Eindhoven, Groningen, Den Bosch en Nijmegen.
Musea in Nederland. We hebben een lijstje gemaakt van 12 musea in Nederland, in elke provincie een, die misschien wat onbekender zijn, maar absoluut de moeite waard. Van kunst en geschiedenis, tot wetenschap of cultureel erfgoed, je vindt het in deze musea.
Of je nu een kampeervakantie onderneemt in een tent, caravan of camper, er zijn enkele essentiële zaken die je niet mag vergeten om je vakantie soepel en plezierig te laten verlopen. Hier zijn enkele belangrijke dingen die zeker niet mogen ontbreken.
Breng een bezoek aan de andere kant van de wereld, door een reis naar Australië of Nieuw-Zeeland te boeken. Beide landen hebben je ontzettend veel te bieden op het gebied van natuur en cultuur. Daarbij hoef je niet bang te zijn dat je er niet kunt ontspannen na een drukke periode op het werk of tijdens je studie; beide landen beschikken over tal van fraaie stranden. In dit artikel lees je meer over wat het reizen naar Australië en Nieuw-Zeeland zo de moeite waard maakt.
Voor veel mensen is een hotelkamer vooral om in te slapen. Zeker bij een stedentrip of weekendje weg is de overnachting vaak ondergeschikt aan de bestemming. Maar een fijn hotel, luxe kamer en een heerlijk bed dragen zeker bij aan het plezier van het nachtje of weekendje weg. En dat hoeft echt niet duur te zijn.
Kerstmarkten. Voor veel mensen betekent dat sfeer en gezelligheid. Stap in de auto, neem de bus of pak de trein naar een van deze kerstmarkten in Europa. Van klein tot groot, van ondergronds tot op het water, kerstmarktliefhebbers kunnen dit jaar hun hart weer ophalen.
Nederlanders gaan steeds vaker op vakantie in eigen land of in een van onze buurlanden. Dichtbij en duurzaam zijn hierbij de sleutelwoorden, al spelen ook luxe en ligging duidelijk mee. Daarbij kiezen steeds meer mensen voor het gemak van een vakantiehuis op een vakantiepark.