Nederlander klaagt minder over vakantie
Nederlandse reizigers zijn steeds vaker tevreden over hun geboekte vakanties. Het aantal klachten dat vakantiegangers jaarlijks indienen bij de Geschillencommissie Reizen is afgelopen jaar opnieuw sterk gedaald, aldus reisbrancheorganisatie ANVR. Van de ongeveer 8 miljoen Nederlanders die jaarlijks een vakantie boeken bij een ANVR-reisonderneming, hebben er vorig jaar niet meer dan 476 geklaagd bij de geschillencommissie. Daarvan is nog geen 25 procent geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard. Tien jaar geleden werden nog zo’n 3000 klachten ingediend.
“Alhoewel elke klacht er één te veel is, voor zowel de consument als voor de reisonderneming, zijn wij als brancheorganisatie blij met deze positieve ontwikkeling,” zegt directeur Frank Oostdam van de ANVR.
Het aantal klachten daalde in 2013 met ruim 10 procent en het jaar ervoor zelfs met 26 procent. Deze trend is al jaren zichtbaar en de ANVR verwacht dat het aantal klachten nog verder zal afnemen.