Thailand zoekt het in hoger marktsegment
Ecotoerisme; gezondheid en wellness; golf en huwelijksreizen. Met het promoten van deze facetten in het hogere marktsegment wil Tourism Authority of Thailand (TAT) in 2014 meer de nadruk gaan leggen op de toeristische high quality in het land in Zuidoost-Azië.
Volgens het nationale toeristenbureau is bijvoorbeeld de markt voor gezondheid en wellness een heel aantrekkelijke voor Thailand. “Goede service, gastvrijheid en faciliteiten van hoge kwaliteit maken van Thailand de perfecte bestemming voor een wellnessreis met onder meer traditionele Thaise massages”, aldus TAT.
Net als in veel andere, vooral Aziatische, landen is het ecotoerisme een groeiende markt. Thailand biedt, aldus TAT, op dit gebied veel mogelijkheden, onder meer door mee te helpen in verschillende groene projecten.
Naast wellness is Thailand ook een populaire bestemming voor huwelijksreizen, stelt TAT. “Mede dankzij de mooie locaties (voornamelijk in het zuiden), luxe accommodaties en een heerlijk klimaat, trekken veel verliefde stellen naar Thailand.”
De sportieve insteek betreft golf. “Wat deze sport in Thailand zo populair maakt, zijn de mooie omgeving, de goede kwaliteit van de banen, en het kunnen spelen op banen die bekend zijn over heel de wereld”, concludeert TAT. Het verkeersbureau denkt dat dit jaar zo’n 24 miljoen toeristen naar Thailand komen. Dat zou een stijging van 10 procent betekenen ten opzichte van 2012.