Het toeristenhandboek maakt Parijzenaars aardiger
Toeristen die naar Parijs gaan zijn lang niet altijd even tevreden over hoe ze in Parijs behandeld zijn. De toeristische dienst van Parijs geeft aan dat er klachten komen over onvriendelijkheid, ombehulpzaamheid en de onwil van vaak bedienend personeel om een andere taal dan Frans te spreken. Om het imago bij de toeristen te verbeteren geeft de dienst onder de toepasselijke naam 'Do you speak Touriste?'een handboek uit met tips om vakantiegangers vriendelijker te behandelen.
Het boekje geeft tips over welke service toeristen van allerlei verschillende nationaliteiten precies verwachten. Zo willen Franse bezoekers liever niet als toeristen behandeld worden. Britten willen graag rustig en met een lach bediend worden, terwijl Amerikanen juist van een persoonlijke en vlotte bediening houden.
Het dertien pagina’s tellende handboek is verdeeld onder zo’n 30.000 taxichauffeurs, obers, hotelmanagers en winkelbedienden in de meest toeristische buurten van Parijs.
Ook gids voor toeristen
Voor bezoekers van Parijs is er een andere gids. Hierin onder andere tips om je te beschermen tegen dieven en pickpockets. Ondanks dat toeristen niet zo tevreden zijn over hoe ze behandeld worden heeft Parijs genoeg te bieden voor 60 procent om binnen 1 à 2 jaar terug te keren naar Parijs.
Boek je citytrip Parijs en kijk of het handboek in praktijk gebracht wordt!
Wat zijn jouw ervaringen in Parijs?